Verzenden en bezorgen

Wat zijn de verzendkosten?

  • Gratis verzenden vanaf € 50,00 binnen Nederland.
  • Voor bestellingen onder de € 50,00 berekenen wij € 4,95 verzendkosten binnen Nederland.
  • Voor bestellingen die wij middels een brievenbuspakje kunnen sturen, rekenen wij een bijdrage van € 1,95 per bestelling. Bij het betreffende product staat dan ‘brievenbuspakje’ vermeld.
  • Woon je in een ander land, neem dan contact op met  info@smilingmango.nl  zodat wij kunnen bekijken of het mogelijk is om de bestelling naar jou te versturen en tegen welke verzendkosten.

Wat is de levertijd?

  • Kies zelf de datum waarop het pakketje bezorgd moet worden! Tijdens de checkout kun je zelf de datum kiezen waarop je het pakket wil laten berzorgen. Wij leveren met PostNL. Leverdagen zijn: dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag. De (minimale) levertijd is 2 werkdagen: vandaag besteld (tot 24.00 uur) = overmorgen in huis.
    Let op! Bestellingen voor de Waddeneilanden bezorgen we – in verband met de bootovertocht – 1 à 2 dagen later dan de bezorgdag die je kiest tijdens het bestelproces.
  • Mocht een bestelling niet op voorraad zijn dan ontvangt je hierover een email en de mogelijkheid de bestelling te annuleren.

Hoe wordt mijn pakket afgeleverd?

  • Alle bestellingen worden door ons met pakketpost verzonden via PostNL. Door middel van verzending per pakketpost beperken we het risico van vermissing, schade of diefstal tijdens het transport van je bestelling.
  • Bestellingen worden verzonden incl. Track en Trace zodat je je pakket kunt volgen. Dit geldt ook voor de brievenbuspakjes.

Wil je je pakket laten bezorgen bij een PostNL locatie?

  • Wil je liever niet thuisblijven om je pakket in ontvangst te nemen? Dan kun je ervoor kiezen om je pakket meteen bij een PostNL locatie te laten bezorgen, bijvoorbeeld in jouw supermarkt. Zo bepaal je zelf waar en wanneer je jouw bestelling ophaalt. Druk hiervoor tijdens het bestelproces op de knop “Kies een PostNL afhaallocatie”. Bekijk hier alvast de mogelijke afhaallocaties. Bij het afhalen van pakketten is een legitimatiebewijs vereist. Via de track & trace link kun je zelf bekijken wanneer het pakket beschikbaar is op het afhaalpunt. Standaard is dit om 16.00 uur, maar vaak is het eerder.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt bezorgd?

  • Ben je niet thuis als het pakket bezorgd wordt? Dan biedt PostNL het standaard aan bij je buren. Lukt dit ook niet? Dan laat de bezorger een bericht voor je achter. Hierop vind je een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kun je dezelfde dag tot 22.00 uur op mijnpakket.nl aangeven wanneer de chauffeur een tweede keer kan langskomen. Op een dag, tijd en locatie die voor jou het beste uitkomt.

Ben je niet thuis bij de tweede bezorgpoging?

  • Lukt het niet om je pakket af te leveren bij de tweede bezorgpoging en heb je niets ingevuld in MijnPakket? Dan kun je de zending ophalen bij de PostNL locatie bij jou in de buurt. Je hebt hiervoor drie weken de tijd. De medewerkers van PostNL vragen je bij het afhalen om een geldig legitimatiebewijs.

 Geen bezorging bij buren?

  • Wil je niet dat jouw pakket bij de buren wordt bezorgd? Vul dan  ‘alleen huisadres’ in bij de opmerkingen van je bestelling. Wij zullen dit op je pakket vermelden. Je pakket wordt door PostNL alleen op het opgegeven adres aangeboden.  Ben je niet thuis als PostNL jouw pakket bezorgt? Dan laat de bezorger van PostNL een bericht voor je achter. Hierop vind je een ‘niet-thuis-code’. Met deze code kun je op mijnpakket.nl aangeven wanneer de chauffeur van PostNL een tweede keer kan langskomen. Op een dag, tijd en locatie die voor jou het beste uitkomt.